Jendaurrean hitz egin

Jendaurrean hitz egitea antzoki handi batean jende askoren aurrean hitz egitearekin lotzen dugu maiz. Eta, nahiz eta kopuru txikiagoetan izan, gure egunerokotasunean askotan hitz egin behar dugu beste pertsona batzuen aurrean. 

Guraso bilerak irakasleak baldin bagara, lanean aurkezpen bat egin behar dugunean, auzoko batzar batean iritzia eta azalpenak ematen ditugunean; azterketa epaimahaiaren aurrean defendatu behar dugunean… 

Komunikatzeko gure modua gure lantresna garrantzitsuenetakoa da eta gure alde egin dezake lan. Bide horretan, hauxe eskaintzen du ikastaro honek: kontzientzia hartzea, prestaketa eta trebatzea.

Ikastaroaren egitura

1. Diskurtsoa antolatu.

A. Aurreprestaketa.

B. Hitzaldiari forma eman.

C. Entsaioa.

D. Ikusentzunezko lagungarriak noiz, nola eta zertarako.

2. Istorioak kontatu.

A. Inprobisaziorako gaitasuna.

B. Jarioaren modulazioa: bolumena, abiadura, tinbrea eta etenak.

C. Hitzak ahoz marraztu.

3. Entzuleak eta ni.

A. Igorlea – Mezua – Hartzailea

B. Galderetarako tarteari nola aurre egin.

4. Ahalduntze sensoriala.

A. Nire estiloa eraiki.

B. Gorputza prestatu eta jarrera elikatu.

IKASTARO ESPEZIFIKOAK.

Epaimahaiaren aurreko azterketa.

1.saioa (4 ordu):

  • Ahozko azalpenaren oinarriak.
  • Edukia egituratu.
  • Emozioetara bideratu.
  • Hizkuntzaren egokitasuna.
  • Ikusentzunezko lagungarriak.
  • Praktika.

2.saioa (4 ordu):

  • Kontakizuna aberastu.
  • Inprobisazioa landu.
  • Erritmoa, bolumena, tinbrea eta etenak.
  • Azalpenak antolatu.
  • Praktika.

3.saioa (ordu bat):

  • Bakarkako saio pertsonalizatua.

4.saioa (4 ordu):

  • Hasiera eta bukaera findu eta barneratu.
  • Ahalduntze sensoriala.
  • Praktika.
  • Simulakroa.

Emakumeak jendaurrean hizlari.

1) Emakumeak espazio publikoetan komunikatzen.

Lotsan heziak: hausnarketa orokorra eta eragin pertsonala.

Komunikatzeko modu anitzen balioa (estilo estandarra=estilo maskulinoa).

Espazio publikoetan parte hartzea hausnartu botere hartzea eta ahalduntzearen ikuspegitik.

Ahalduntze prozesua: sinismenen garbiketa eta identitateak (indibiduazioa eta erlazionala).

Patriarkatu-Kapitalismoak emakumeongan sortzen dituen espektatibak, betebeharrak eta kontraesanak: anbibalentziak.

2) Diskurtsoa antolatu.

Aurreprestaketa.

Hitzaldiari forma eman.

Entsaioa.

Ikusentzunezko lagungarriak noiz, nola eta zertarako.

3) Istorioak kontatu.

Inprobisaziorako gaitasuna.

Jarioaren modulazioa: bolumena, abiadura, tinbrea eta etenak.

Hitzak ahoz marraztu.

4) Entzuleak eta ni.

Igorlea – Mezua – Hartzailea

Galderetarako tarteari nola aurre egin.

5) Ahalduntze sensoriala.

Nire estiloa eraiki.

Gorputza prestatu eta jarrera elikatu.

Comments are closed.